Miesto pre Vašu reklamu PIZZA MICIO

Najrýchlejší v tréningoch bol dnes v Dobšinej Faggioli

a

XXXVI. ročník Dobšinského kopca 2019 dnes začal tréningovými jazdami. Po bezproblémovom dopoludňajšom tréningu musel byť popoludňajší tréning prerušený pre dážď.

Po včerajšom rozhodnutí skrátiť trať o 220 metrov sme dnes vlastne začali písať na Dobšinskom kopci ďalšiu kapitolu. Samozrejme, že nás zaujímali názory tých najkompetentnejších – samotných pretekárov. „Z hľadiska pretekanie mi to veľmi nevadí, ale neviem si porovnať časy, kde sa pohybujem,“ uvažoval nahlas Vlasto Majerčák (Ford Fiesta R5), ktorý si domáci kopec tentoraz „struhne“ v rámci prípravy na ďalšiu zónovú rely súťaž v Poľsku. „Ja som mal rád tú dlhšiu trať, lebo tie dve zákruty, ktoré boli odstránené boli veľmi adrenalínové. Vo veľkej rýchlosti sa tam dali ísť pekné „powerslidy“ a končil som vlastne vo veľkej rýchlosti. Teraz vyjdem z „vracáku“ a som rovno v cieli. Je to úplne iný pocit,“ vraví skúsený Igor Drotár.

Väčšina pretekárov však potvrdila, že rozhodnutie skrátiť trať bolo rozumné a v prospech bezpečnosti. „Skrátenie cieľa beriem ako super vec. Je to bezpečnejšie a aj auto trochu dochladíme, než dôjdeme do cieľa,“ konštatuje Marek Rybníček (McLaren F1 EVO), ku ktorému sa pripája aj Jano Miloň. „Myslím si, že to tak cítime asi všetci. Je to dobre, že sa cieľ znížil. Auto je v kľude a bezpečne dôjde do cieľa. Nikto tam nemusí dobrzďovať na poslednú chvíľu.“

A slovách našich potvrdili aj rekordéri tejto trate. „Určite je to bezpečnejšie. Ja som za,“ prikyvoval Christian Merli (Osella FA30 Zytek), ktorému na štarte prvej tréningovej jazdy zdochol motor, no aj tak zaostal za prvým Simonem Faggiolim len o desatinu sekundy! A čo na to Simone? „Z bezpečnostných dôvodov to bolo správne rozhodnutie, uvidíme, ako to ovplyvní naše výkony,“ uvažoval nahlas Faggioli, ktorý si tiež pochvaľoval, že našli správny setup auta a teraz čakajú, ako zareaguje v druhej jazde Christian (Merli).

Krátko po začiatku popoludňajšej druhej jazdy však začal intenzívnieť dážď a na približne hodinu bol tréning prerušený. Mokrá trať potom ovplyvnila výsledky druhej jazdy a dopoludňajší suchý čas Faggioliho už popoludní nikto neprekonal.

Nový predbežný rekord na skrátenej trati tak Talian (Norma M20 FC) nadiktoval časom 1:17,904 min. (177,776 km/). Z „plecháčov“ v kategórii E1 bol najrýchlejší Věro Cvrček (Škoda Fabia S2000) s časom 2:40,501 min. „Trochu má trápili brzdy, ktoré teraz musia mechanici pred druhou jazdou opraviť,“ priznal Věrov priamy súper Igor Drotár (Škoda Fabia R5). Medzi „gétečkami“ sa najlepší čas podaril Miloňovi na jeho McLaren 650s. „Mal som veľmi dobrý pocit z auta. Funguje perfektne a na trati som nemal najmenší problém,“ pochvaľoval si svojho žltého sršňa Jano Miloň.

Aj si uvedomíme, že na dlhšej vlaňajšej trati vytvoril Merli rekord časom 2:15,425 min. a dnes, na skrátenej trati sme zastavili na hodnote 2:17,904 min., tak je nám jasné, že časy sú adekvátne tréningovým jazdám a to pravé napätie a stanovenie rekordu na trati snovou dlžke príde až v zajtrajších súťažných jazdách. A to zároveň pozvánka pre všetkých fanúšikov a priateľov automobilového športu.

V nedeľu sa súťažné jazdy začínajú o 8.30 hod. a preto treba prísť včas, aby sme si to užili. Ešte predtým však dnes večer pokračuje majstrovský víkend v Dobšinej „Dobschau party“ na ktorej sa na hlavnom námestí pred Radnicou predstaví skupina INÉ CAFE koncertom a Rožňavčanka Karmen Pál Baláž.

Sledujte nás aj ďalej na našej webovej stránke www.dobsinskykopec.com, ako aj na našom profile na FB a dozviete sa ešte viac.

Ľuboš Kašický
Tlačový tajomník DK 2019

a

a

a

a

..

 

XXXVI. ročník Dobšinského kopca 2019 dnes začal tréningovými jazdami. Po bezproblémovom dopoludňajšom tréningu musel byť popoludňajší tréning prerušený pre dážď.

 

Po včerajšom rozhodnutí skrátiť trať o 220 metrov sme dnes vlastne začali písať na Dobšinskom kopci ďalšiu kapitolu. Samozrejme, že nás zaujímali názory tých najkompetentnejších – samotných pretekárov. „Z hľadiska pretekanie mi to veľmi nevadí, ale neviem si porovnať časy, kde sa pohybujem,“ uvažoval nahlas Vlasto Majerčák (Ford Fiesta R5), ktorý si domáci kopec tentoraz „struhne“ v rámci prípravy na ďalšiu zónovú rely súťaž v Poľsku. „Ja som mal rád tú dlhšiu trať, lebo tie dve zákruty, ktoré boli odstránené boli veľmi adrenalínové. Vo veľkej rýchlosti sa tam dali ísť pekné „powerslidy“ a končil som vlastne vo veľkej rýchlosti. Teraz vyjdem z „vracáku“ a som rovno v cieli. Je to úplne iný pocit,“ vraví skúsený Igor Drotár.

 

Väčšina pretekárov však potvrdila, že rozhodnutie skrátiť trať bolo rozumné a v prospech bezpečnosti. „Skrátenie cieľa beriem ako super vec. Je to bezpečnejšie a aj auto trochu dochladíme, než dôjdeme do cieľa,“ konštatuje Marek Rybníček (McLaren F1 EVO), ku ktorému sa pripája aj Jano Miloň. „Myslím si, že to tak cítime asi všetci. Je to dobre, že sa cieľ znížil. Auto je v kľude a bezpečne dôjde do cieľa. Nikto tam nemusí dobrzďovať na poslednú chvíľu.“

 

A slovách našich potvrdili aj rekordéri tejto trate. „Určite je to bezpečnejšie. Ja som za,“ prikyvoval Christian Merli (Osella FA30 Zytek), ktorému na štarte prvej tréningovej jazdy zdochol motor, no aj tak zaostal za prvým Simonem Faggiolim len o desatinu sekundy! A čo na to Simone? „Z bezpečnostných dôvodov to bolo správne rozhodnutie, uvidíme, ako to ovplyvní naše výkony,“ uvažoval nahlas Faggioli, ktorý si tiež pochvaľoval, že našli správny setup auta a teraz čakajú, ako zareaguje v druhej jazde Christian (Merli).

 

Krátko po začiatku popoludňajšej druhej jazdy však začal intenzívnieť dážď a na približne hodinu bol tréning prerušený. Mokrá trať potom ovplyvnila výsledky druhej jazdy a dopoludňajší suchý čas Faggioliho už popoludní nikto neprekonal.

 

Nový predbežný rekord na skrátenej trati tak Talian (Norma M20 FC) nadiktoval časom 1:17,904 min. (177,776 km/). Z „plecháčov“ v kategórii E1 bol najrýchlejší Věro Cvrček (Škoda Fabia S2000) s časom 2:40,501 min. „Trochu má trápili brzdy, ktoré teraz musia mechanici pred druhou jazdou opraviť,“ priznal Věrov priamy súper Igor Drotár (Škoda Fabia R5). Medzi „gétečkami“ sa najlepší čas podaril Miloňovi na jeho McLaren 650s. „Mal som veľmi dobrý pocit z auta. Funguje perfektne a na trati som nemal najmenší problém,“ pochvaľoval si svojho žltého sršňa Jano Miloň.

 

Aj si uvedomíme, že na dlhšej vlaňajšej trati vytvoril Merli rekord časom 2:15,425 min. a dnes, na skrátenej trati sme zastavili na hodnote 2:17,904 min., tak je nám jasné, že časy sú adekvátne tréningovým jazdám a to pravé napätie a stanovenie rekordu na trati snovou dlžke príde až v zajtrajších súťažných jazdách. A to zároveň pozvánka pre všetkých fanúšikov a priateľov automobilového športu.

 

V nedeľu sa súťažné jazdy začínajú o 8.30 hod. a preto treba prísť včas, aby sme si to užili. Ešte predtým však dnes večer pokračuje majstrovský víkend v Dobšinej „Dobschau party“ na ktorej sa na hlavnom námestí pred Radnicou predstaví skupina INÉ CAFE koncertom a Rožňavčanka Karmen Pál Baláž.

 

Sledujte nás aj ďalej na našej webovej stránke www.dobsinskykopec.com, ako aj na našom profile na FB a dozviete sa ešte viac.

 

 

Ľuboš Kašický

Tlačový tajomník DK 2019

...

BRITAKOV umelecké kováčstvo

Karpenko

MUDr. Igor Olšavský

Voľby do VÚC 2017

Miesto pre Vašu reklamu

Ďalšie reklamy aj TU

...

kalendár 2016

...

...